LOOPA - Drivhusets affärsutvecklingsmetod

Är du intresserad av idé- och affärsutveckling?
Sök utbildningen LOOPA - Drivhusets affärsutvecklingsmetod.

Nästa programstart - VÅREN 2017

LOOPA - Drivhusets affärsutvecklingsmetod är applicerbar på alla idéer. Utbildningen fungerar på både produkter eller tjänster, oavsett bransch, på så väl kommersiella som ideella idéer. Det unika är att du utvecklar ditt värdeerbjudande i samklang med marknaden genom att löpande testa din idé mot din målgrupp. Utefter feedback omarbetar du din idé tills den matchar marknadens behov. På så sätt kortar du din startsträcka. Du kommer förmodligen att se på idéer, företagande och möjligheter med helt nya ögon efter dessa veckor. LOOPA är en utveckling av Drivhuset Process.

VEM KAN DELTA?

Du som har en affärsidé eller nyligen startat företag. 

UTBILDNINGENS MODULER

Utbildningen består av åtta moduler.

1: Introduktion Loopmetoden
2: Loop, Pivot, Pitch
3: Målgrupp
4: Personlig vägledning
5: Värdeerbjudande
6: Maximera värdet
7: Din plats i smeten
8: Presentationsteknik

SJÄLVSTÄNDIGT ARBETE

Det är en intensiv utbildning som kräver obligatorisk närvaro vid samtliga tillfällen. Mellan workshoparna jobbar du självständigt med uppgifter till nästa workshoptillfälle. 

KURSLITTERATUR INGÅR I PRISET

Utbildningens pris är 15 000 kr men tack vare Drivhusets finansiärer betalar du som är student eller Drivhusföretagare bara 650 kr och får då även kurslitteraturen i priset.

ANSÖKAN

Ring oss eller mejla till uppsala@drivhuset.se om du har frågor. Håll även utkik i kalendariet på hemsidan för uppdaterad information. Endast tio exklusiva platser. För att bli antagen behöver du skicka in en ansökan och genomgå en kortare intervju. Ansökningar behandlas löpande. Sista ansökningsdag och antagningsbesked anges i kalendariet.

Länk till ansökan våren 2017.